Khamis, 26 Februari 2015

Kolestrol Tinggi

Bila berlakunya penyakit kolestrol tinggi ini akan menyumbang kepada masalah fungsi jantung,arteri,masalah ateroskierosis,stroke atau serangan jantung.



Jangan kata orang kurus tak boleh dapat kolestrol tinggi tau. Cara pemakanan yang tak terkawal boleh mengundang kepada kolestrol tinggi.

PENYEBAB KOLESTROL TINGGI


1. Pemakanan

Kita setiap hari menggunakan minyak kelapa,minyak kelapa sawit,mentega atau keju dalam masakan. Kurangkan dos pengambilan untuk elakkan kolestrol tinggi.

2. Berat badan berlebihan

Penyebab yang selalunya berlaku pada pesakit kolestrol ni. Ini bukan sahaja dari segi penampilan malah kesihatan juga terjejas. So pastikan berat badan korang dlm keadaan normal dan terkawal.

3. Kurang bergerak atau bersukan

Bila kurang bergerak ia menyebabkan paras LDL (kolestrol jahat) akan meningkat dan mengurangkan paras HDL (kolestrol baik). Rajin-rajinkan la badan tu bersukan dan bergerak. Contoh berlari kecil ke,turun naik tangga. Jangan asyik melepas depan laptop dan melayan game titans handphone je..heheheh..itu senaman jari je bukan badan...huhuhuuh

4. Umur dan jantina

Anggaran umur 20 tahun dah boleh dapat kolestrol jika tak kawal pemakanannya. Selalunya bagi orang tua lingkungan 40tahun dan wanita yang dah menoupose.

5. Merokok

Faktor yang selalunya akan menyebabkan kolestrol. Di mana merokok ini akan menurunkan paras HDL (kolestrol baik) dan hanya akan ada kolestol jahat di dalam badan (LDL). So bagi para perokok,sila berhenti merokok.

6. Keturunan

Bila mak ayah atau atok nenek dan ada kolestrol kita pun akan berisiko ada kolestrol.

CIRI-CIRI KOLESTROL TINGGI





  • kebas-kebas kaki dan tangan
  • timbul bintik-bintik putih (biji lemak) pada bawah mata,leher dan kawasan muka. Ini disebabkan oleh kadar trigliserida yang tinggi.
  • mudah letih,penat dan mengantuk
  • kerap sakit kepala. Apabila arteri menyempit mmbuatkan aliran darah tak smpai ke otak
  • kaki bengkak akibat pembuluh darah yang semakin menyempit.
  • senak dada sebelah kiri. Kolestrol terlampau tinggi apabila pembuluh darah pada jantung mula tersumbat.


Omega Guard ini bertindak untuk melancarkan saluran darah dan membuang kolestrol. DI mana kajian telah menunjukkan omega 3 ni boleh merendahkan tekanan darah. Bukan sahaja turunkan paras kolestrol malah membantu membakar lemak..WOW!

Phytocol-ST ini sebagai pencegahan kepada kolestrol. Di mana kandungan di dalamnya terbukti membantu menurunkan kolestrol LDL (kolestrol jahat). Phytocol-st ini memang khas untuk yang ada kolestrol tinggi.

Senang nak terangkan macam ni..



Sebelum makan korang akan telan dulu Phytocol-st ni sebagai pencegahan supaya lemak-lemak yang korang makan takkan bertukar menjadi kolestrol.

Selepas makan korang akan makan pula Omega Guard sebagai membuang kolestrol. 
Jadi sesiapa ada penyakit kolestrol tinggi ni atau nak hadiahkan kepada ibu bapa korang boleh segera hubungi untuk penghantaran. Barang akan sampai 2-3hari bekerja insyaallah..

Nak order? sila klik

Tiada ulasan:

Catat Ulasan